Pages

SCROLL

~("v")~ LOTS OF LOVE ~("V")~ FROM MY HEART ~("V")~ ABOUT MY FEELING ~("V")~ IT'S ME FAR_AWAY ~("V")~

Wednesday, January 19, 2011

Bisnes oh bisnes..

Assalammualaikum..
Emh.. hari ni aku nak cite psal aku skit..huhu... cite koya2 skit.. skang ni ak part 6 kat UiTM, Insya-Allah lau xde aral melintang hjung tahun ni ak grade la.. tapi aku bukan nak cite psal balaja, tapi psal bisnes.. skang ni ramai aku tengok yang buat bisne, tak kira la secara on-line ke, kedai ke, rumah ke rumah ke janji tu sume bisnes.. aku pun cam tertarik je nak buat bisnes, tak kira la bisnes apa pun.. tapi skang ni aku dah berjinak2 dlam bisnes.. aku ada buat jualan baju design UiTM untuk student UiTM, memang canti la design2 diaorang..huhu.. macam mana au bleh start bisnes ni adalah di sebabkan kawan aku.. dia tanya aku nak jadi runner untuk jual baju tak kat dalam hostel.. so aku pegi la jumpa dengan master runner.. start dari situ aku pun jadilah runner untuk baju ni.. satu baju aku dapat RM3.. ok la tu.. xpyah modal pun cuma modal air liur je.. pas tu ada sorang member aku plak tnya nak tolong jual tiket tak untuk MPP, tiket bas untuk balik kg smpena cuti mid term nanti.. 1 tiket dpt commision RM 0.70.. emh, aku pun on je la, sbb alang2 nak jual baju bleh la aku jual tiket skali.. maka dapatlah au menambah an pendapatan aku.. pas tu muncul plak satu lagi bisnes.. iaitu bisnes tag nama.. tapi ni aku tolong oderkan je la.. kedai yang buat.. aku ambik untung pun dalam RM1-2 je gitu..huhu.. emh.. cam leh jadi business woman je aku ni kan.. aku ingat lagi setahun yang lepas.. aku pernah nak join bisnes minyak wangi one drop perfume.. ya2 je aku tag gmbar kat sume org dlm fb tp xde feedback pun.. last2 terkubur macam tu je.. nasib baik brg x oder lagi.. emh.. tapi org cakap mula dari kecil-kecilan dulukan.. dulu mas kecik2 aku pernah ada cita2 nak buka kedai kek.. sebab aku suka sangat buat kek dan nak sangat belajar buat kek mcm kat kedai tu.. sampai skang aku masih simpan lagi cita2 tu.. harap satu hari nnni cita2 aku tu akan tercapai la.. Amin.. emh.. agak2 apa la bisnes sterusnya yang akan aku buat ek.. tapi aku rasa cam nak jual tudung je kat blog ni.. nak beralih kat bisnes on-line plak.. bisnes oh bisnes.. chow dulu.. salam..



1 comment:

  1. sorry ganggu..=)


    Saya sudah follow blog awak..
    Awak bila nak follow blog saya..
    http://pangkahbulat.blogspot.com/

    ReplyDelete