Pages

SCROLL

~("v")~ LOTS OF LOVE ~("V")~ FROM MY HEART ~("V")~ ABOUT MY FEELING ~("V")~ IT'S ME FAR_AWAY ~("V")~

Tuesday, February 8, 2011

Kehidupan perlu diteruskan...

Assalammualaikum..
Huhu.. bunyi tajuk cam poyo je kan.. sebenarnya dah xde bnda dah aku nak tulis.. emh.. dah lama tak menulis rasa cam xbest plak tinggalkan blog ni lama2.. so skang aku nak start menulis balik.. menulis sesuatu yang memang akan mngarut giler dan aku rasa xde orang nak baca..hehe.. emh, pada sabtu lepas aku kembali ke dungun untuk sambung belajar setelah seminggu bercuti di rumah yang memang rasa macam heaven je..hehe.. cuti kali ni memang aku betul2 cuti satu keje pun aku tak buat.. tapi hidup mesti diteruskan.. haha.. apa kenan mngena aku pun tak tahu.. sbenarnya aku nak cerita tentang perjalanan aku semasa datang ke dungun..huhu.. ok.. biasanya kalau aku datang ke dungun aku akan bertolak pagi tapi memandangkan hari tu member aku bertunang so aku ambik kputusan nak balik petang, mknanya lepas zohor la.. aku dan adik aku bertolak dari rumah pukul 2.30 petang tepat.. ceh.. tepat la sngat.. pastu aku lau kat jalan tanah merah - machang.. sebab nak gi ambik member aku yang dok kat kok lanas.. sampai je kat jmbatan machang, satu kejadian telah berlaku.. iaitu jam.. memang giler la jam.. tu pun sbb traffic light.. emh.. xpe aku sabar je lagi.. adalah dalam 40 minit aku tersangkut kat situ.. tapi aku teruskan perjalanan aku jugak.. sampai kat umah ember aku dalam pkul 4 petang.. ambik2 barang terus bertolak pegi dungun.. sampai kat pasir puteh ada jugak jam..emh.. layan la lagi jam tu.. slow2 kereta bergerak..  pelik aku.. jam macam dah raya je.. padahal raya cina.. emh tu menunjukkan bahawa ramainya orang klate yang dok luar dari kelantan.. emh.. jam kat situ ada la dalam 1 jam lebih.. emh.. sebab aku sampai kat jertih dalam pkul 6 gitu.. emh.. tapi boleh plak keta aku buat hal.. padahal dah brape kali dah pergi service.. temperature plak bleh naik.. ish memang menggerunkan aku je.. mana la tau kot2 meletup ke, berasap ke.. buatnye mati tengah jalan x ke malu..huhu.. so aku ambik keputusan untuk bhenti sketika di tepi jalan supaya keta sejuk skit.. lepas dah sejuk aku teruskan perjalanan aku..  sepanjang kat jertih tu jam skejap je, jam pun sbb trafic light.. pas tu tengok2 keta aku temperature naik lagi.. adoyai.. bhenti plak aku lagi.. depan kedai makan.. emh.. dah sejuk aku jalan depan skit pas tu jumpa masjid.. alang2 dh nak masuk maghrib so aku pun behenti la kat situ.. boleh smbhyang maghrib terus.. dah siap smbahyang aku jalan lagi.. emh brape bnyak dah aku rasa aku ulang ayat yang sma je.. emh.. xpe la.. lau boring korang skip je la. peduli apa aku kan..huhu.. sampai kat jambatan ke pulau duyung tu jam lagi.. aku dah la bimbang dgn keta aku yg tak brape nak stabil.. ya la atas jmbatan kan.. buatnya keta aku mati sbb panas yg teramat tak ke haru.. tengah2 jmbatan plak tu.. dis bbkan terlalu gabra, aku sampai tersalah jalan.. pusing2 masuk bandar la plak.. membazir petrol btul la aku ni..haha.. dah jumpa jalan yang benar aku teruskan lagi.. betul2 tengah2 jalan masa traffic light warna merah tiba2 temperature keta naik high punya.. jumpa satu lorong terus pusing kereta naik kat jalan berlorong yang agak berbukit sedikit.. turun2 tengok tepi tu kubur.. time tu kul 8 malam.. ish nasib baik 8 malam.. buatnya kul 12 tak ke mengerikan..nggeee... tunggu jap biar sejuk2 skit aku jalan lagi.. tengok2 kat bandar terengganu jam jugak.. start kul 8.30 malam aku dok atas jalan raya.. slow2 kreta aku bgerak.. nasib baik keta tak buat hal sangat.. emh.. sabar je aku dok dalam keta dngan penuh kesopanan dan kesusilaan.. giler betul la.. kul 12 baru la aku melepasi kawasan jam tu.. ish.. naik lenguh kaki aku.. dah la esoknya kelas kul 8 pagi... tension aku.. emh.. disbbkan kitaorg lapar so aku pun berhenti makan la.. sampai dungun kul 1.30 pagi.. anta adik aku masuk hostel trus aku balik umah sewa.. letih yang teramat... salin baju trus tido.. bngun subuh kaki lenguh giler.. ni la perjalanan aku yang paling lama.. macam dari kelantan gi KL plak.. ish2.. tapi xpe la.. kehidupan perlu diteruskan lagi..haha... k.la nak study plak.. adiosta...


No comments:

Post a Comment