Pages

SCROLL

~("v")~ LOTS OF LOVE ~("V")~ FROM MY HEART ~("V")~ ABOUT MY FEELING ~("V")~ IT'S ME FAR_AWAY ~("V")~

Friday, November 26, 2010

Cinta..

Aku percaya ramai yang pernah bercinta kan.. Tak kisah lah bercinta sejak zaman sekolah rendah ke atau sejak korang bayi lagi ke.. Yang penting korang mesti pernah.. Bagi korang yang tak pernah tu tak dapet nak nolong..huhuhu.. Aku bukak cerita ni bukan sebab apa cuma nak kongsi pengalaman daripada aku sendiri dan orang lain yang pernah aku dengar.. Kalu korang perasan la kan,, Kadang-kadang cinta ni macam makan ais-krim.. Bila sejuk sedap lah tapi bila dah cair dah kureng skit.. Susah jugak ek nak jumpa cinta sejati ni.. ya lah dalam dunia ni ada macam-macam jenis manusia, ada yang baik ada yang betul-betul serius dan ada yang main-main.. yang main-main tu lah tak tahan skali.. Dah la mangorat anak dara orang pas tu suka-suka hati je nak tinggalkan anak dara orang tu macam tu je.. Kesian la skit kat orang perempuan ni.. Bukan senang tau hati perempuan ni nak terubat.. Maunya berbulan-bulan tak pun bertahun-tahun.. Jadi korang-korang yang perempuan ni pandai-pandai lah jaga diri.. Yang lelaki plak pndai-pandailah nak bercinta ya.. Aku cakap ni pun atas dasar pemerhatian je.. Ada satu berita aku terbaca dalam akhbar.. "Seorang isteri mati dikelar oleh suaminya sendiri".. Emh.. Memang agak menyayat hati jugak la sebab perempuan tu tgh mengandung anak sulung.. Segala yang terjadi ada hikmahnya.. Jodoh pertemuan ajal dan maut semua di tangan Tuhan.. Kita yang merancang Allah yang menentukan.. Kepada keluarga mangsa takziah di ucapkan.. Semua yang berlaku hanya Allah je yang tahu kenapa benda tu berlaku dan sebab benda tu berlaku.. So kita sebagai manusia fikir-fikirkanlah.. Carilah cinta yang membawa ke syurga bukannya ke neraka. Walaupun ia sekadar perkataan CINTA tapi ia memberi beribu makna bagi yang memahaminya.. Salam..

No comments:

Post a Comment